Pravidla


Základní pravidla larpu

  1. Dodržujte zákony ČR
  2. Bezpečnost je na prvním místě
  3. Berte ohled na civilisty, chovejte se slušně, neomezujte je, neděste je, ani jinak neotravujte a nepoškozujte
  4. Vyvarujte se jakýchkoli problémů s civilisty, policií, etc.
  5. Každý účastník larpu na sobě musí viditelně nosit placku larpu, aby bylo jasné, že hraje.

Během celého larpu platí kostýmová povinnost.

Život, zranění a smrt

Zranění
Všechny zásahy se roleplayují (hrajete jako byste byli reálně zasaženi). Účinky střelné i chladné zbraně jsou stejné, hlava, krk a rozkrok jsou nezásahové plochy. Po zásahu do trupu jste těžce zranění, po zásahu do končetiny jste zranění lehce a končetina je vyřazená -> nesmíte jí používat. Při druhém lehkém zranění jste zraněni těžce. V následujícím vysvětlení je vždy jedno více rpčkové a na vlastní posouzení a jedno více plavidlové a přesnější. Vyberte si, které je vám bližší.

Lehké zranění
Jde o zranění končetiny. Víte, jak bolí zlomená ruka? Rozbité koleno? Pořezané prsty? Tak takové je lehké zranění. Pokud vás někdo trefí první střelou do ruky se zbraní, zbraň zajisté upustíte a ruku rozhodně dál používat nebudete. Zásah do nohy? Zkuste si vzpomenout, jak bolí ukopnutý malíček. Sotva stojíte a teprve po několika vteřinách bolestivého řevu (nebozatínání zubů, to je na vás) jste schopni odpajdat se pryč. A co je ukopnutý malíček proti průstřelu stehna…

Přesně řečeno:
Pokud je zraněná ruka, nemůžete jí používat a bezvládně vám visí podél těla. Pokud jste zraněni do nohy, jste na 5 vteřin ochromeni (nohu nesmíte vůbec používat, tzn. žádná chůze ani běh). Po 5ti vteřinách přejde prvotní šok a jste schopní na nohu kulhat, ovšem tento pohyb je opravdu pomalý a způsobuje vám bolest.

Těžké zranění
Rozpárané břicho, zlomená žebra, přetržená tepna v zápěstí. To asi moc z nás nezažilo, ale věřte, že to vážně bolí. Až tak, že po takovémto zranění upadáte do mdlob a když vám v nejbližších několika minutách nepomůže nikdo povolaný, rozlučte se s tímto světem.

Pro ty, co to potřebují přesně s čísly:
Je buď po jednom zásahu do trupu nebo po dvou zásazích do končetin. Pokud jste těžce zranění, padáte do mdlob (ideálně ležíte, ale bereme v potaz, že ne každý se chce válet po městě po zemi, proto si místo ležení můžete dát obě ruce za hlavu). V mdlobách jste 5 minut, po jejich uplynutí jste vykrváceli a umíráte. Tato doba se nedá nijak zkrátit, tzn. žádné dorážení.

Smrt
Smrt je součást života. Věřili byste, že se dá i přežít?
Pokud zemřete, vyčkejte na místě cca 5 minut. Během této doby můžete být obráni o veškeré věci, které máte u sebe (výjimku tvoří střelné a chladné zbraně, které nelze ukrást). Poté vyhledejte hrobníka, kterému také odevzdejte své věci, pokud jste nebyli obráni. Hrobník vám sdělí další instrukce.
Je jistá pravděpodobnost, že vaše postava byla jen velmi těžce zraněna, ale zvládne se z toho dostat. Tato šance se snižuje s každou další smrtí (z první smrti se dostane téměř každý, ale víc jak třikrát se to nepovede téměř nikomu.) Pokud se podařilo vaší postavě dostat se z hrobníkovy lopaty, po dvou hodinách se vrací do hry. Trpí lehkou ztrátou paměti, tzn. nepamatuje si posledních deset minut před svou smrtí. Pokud vaše postava nepřežije, bude vám přidělena zbrusu nová, odlišná postava.

Zbraně
Zbraň je třeba vlastnit herně, tedy mít ke své reálné i příslušný glet (když získám glejt těžký kulomet a mám jen meč, nebude to fungovat). Zbraň se dá herně získat několika způsoby, (například koupí). Hráči s dobrým kostýmem pravděpodobně dostanou herní zbraně do začátku. Tak se snažte.

Chtěli bychom důrazně upozornit, že chladné zbraně nejsou vhodné a neslouží k vykrývání střel. Pokud byste to přesto udělali, je tímto chladná zbraň zničena (ale tu jednu střelu zastaví).

Další informace o zbraních naleznete v sekci Výbava->Zbraně která je součástí základních pravidel pro hru a proto je nutné jí prostudovat.

Zbroje
Ve hře se vyskytují také různé zbroje, konkrétnější infomace v sekci Výbava->Zbroje.

Speciální dovednosti

Speciální dovednosti vám i s konkrétními pravidly dodají organizátoři podle toho, co si napíšete do vaší postavy a co se jim bude hodit do krámu. Jejich pestrost ve hře bude tedy záležet hlavně na vaší fantazii a schopnosti si obhájit své (proč bych měl právě tohle mít). Pro ilustraci a představu, co můžete ve hře potkat, uvádíme několik příkladů.

Ranhojič
Ranhojič, jak již jeho název napovídá, umí obvázat ránu. Na našem larpu tedy vyléčit lehké zranění. I těžce zraněné osobě zvládne dát jakous takous první pomoc, po které zraněný není v ohrožení života, ale zcela zdráv také ne.

Doktor
Lehká zranění jsou pro něj dětskou hračkou, pomůže i těžce zraněnému až do úplné rekonvalescence.

Kutil
Disponuje základními dovednostmi v oboru techniky a strojů, umí opravovat zbraně a jednodušší zařízení.

Inženýr
Mistr v oboru techniky, který postaví, zprovozní a opraví téměř cokoli, pokud má vhodné prostředky.

Tvrďák
Tvrďáci jsou zocelení bojovníci a pistolníci, kteří už toho schytali tolik, že je nějakej ten zásah nerozhází. (Proto) ignorují tedy první zásah, který dostanou a až pak se řídí obecnými pravidly.

Svatý muž
Provází ho boží síla a jeho požehnání už opravdu něco znamená. Ten, kdo se jím stane (ho dostane) má mnohem větší šanci, že na něm hrobník hned tak nevydělá.

Uvádíme zde jen těchto pár jako příklad, na další se těšte do hry.(To by jako příklad mohlo stačit, další určitě potkáte sami ve hře.)

Ještě jeden příklad pro lepší pochopení soubojového systému:

Tři desperádové jménem Joe, Mike a Butch se sešli k partii pokeru v městském salůnu. Joe je typický pistolník a proto nosí u pasu upilovanou brokovnici. Mike je zkušený pokerový hráč, takže deringer v každé botě je pro něho jasná volba. Zato Butch se raději spoléhá na chladnou ocel a proto nosí na hrudi kyrys a v rukou pořádné kladivo, se kterým se ohánějí dělníci při stavbě železnice.
Jak už to tak u pokeru bývá, Butch začal po hodince hraní docela slušně vyhrávat, což se Mikovy moc nelíbilo. Proto se rozhodl, že situaci vezme do svých rukou, bleskově vytáhl oba Deringery a na každého ze svých spoluhráčů jedním vypálil. Joe jí schytal do levé ruky, což ho navíc shodilo ze židle. Butch měl větší štěstí, protože rána sjela po jeho ocelovém kyrysu, což rozhodně nezabránilo tomu, aby ho to pořádně namíchlo. Odhodil stůl, u kterého seděli, a kladivem opsal velký smrtící oblouk, který zasáhl Mika přímo do hrudi, až s ním rána praštila o zem. Mika už teď čeká jen 5 minut krvácení na podlaze.
Joe se mezitím nějak sesbíral ze země a je mu jasné, že rozezlený Butch ho určitě nevynechá. Proto využil svojí zdravé pravé ruky, vytáhl upilovanou brokovnici a za doprovodu drsné hlášky „Tancuj“ mu vypálil pro jistotu z obou hlavní do nohou. První rána minula, ale druhá zasáhla jeho levé stehno. Butch se teď bude příštích 5 vteřin jen rozezleně svíjet bolestí, protože nedisponuje žádnou střelnou zbraní.
Joe se sice tváří jako drsňák, ale ve skutečnosti je docela zbabělec, proto se ani moc dlouho nerozmýšlí a než zkoušet štěstí s nabíjením brokovnice jednou rukou se dá raději okamžitě na útěk. Butchovu nohu mezitím přejde ochromení, ale to že na ní teď kulhá, mu rozhodně nedává moc šancí na to, že by Joea dohonil. Vyřeší to tak, že v záchvatu vzteku udělá svým kladivem z dalšího stolu třísky.
K jeho smůle se ale mezitím probral barman z prvotního šoku a vytáhl zpod baru svojí vysloužilou opakovačku. Protože je to bývalý voják, tak bez servítků vysolil do Butche salvu výstřelů. I když jich jeho kyrys pár chytil, zázraky se jen tak nedějí a jedna ho dostala do levé ruky. Protože už je to druhé lehké zranění které inkasoval, složil se na zem hned vedle Mika a připojil se k jeho veselému krvácení.
Ve výsledku měl štěstí jedině Joe, který sice přišel o všechny peníze, ale naskočil do právě odjíždějícího vlaku a ujel pryč. Butche a Mika ještě stihnul ošetřit městský lékař a dva dny na to je šerif oba pověsil.

Novinky

26.8.12 Spuštěna registrace!

15.6.12 Aktualizováno datum a místo

12.6.12 Doplněny popisy významných občanů

10.6.12 Aktualizace webu

Odkazy

Email: steampunklarp@seznam.cz